onsdag 10 februari 2010

Hur hitta flytet på banan?

När ska man hitta flytet igen på bowlingbanan? Än går klotet hit än dit, åt fel håll förstås. Började bra med en del strajkar och 163 i första serien. Godkänt, men sedan halkade jag ner. Det var visserligen bara träning, men det finns en tendens hos mig att det känns som tävling ändå. Det kanske bara gäller att släppa taget, men inte att få bollen, som man säger på Fyrisbowlingen, på tårna.
Nu tror jag att jag kommer på varför det gick så illa, jag hade nageltrång. Det kanske var därför bollen gick sina egna vägar? Man ska ju alltid skylla på någonting.

Det är trivsamt på Fyrishov, här kan man ta sig en fika efter ett banpass och kolla in alla duktiga seniorer, från strax under 50 till närmare 90 inom pensionärsbowlingen. Alla stilar finns, och är för det mesta effektiva och många har spelat halvprofessionellt tidigare i klubblagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Arne !
det låter so du har det gott en annan sitter här och jpbbar kram på dig
Ann