söndag 14 februari 2010

Åkte Helena på köttklister?

Har haft en dansbandslåt i örat ett par veckor. Vet inte vad bandet heter, men återkommande i låten är texten "Om du vill". Jag vill i varje fall inte höra på den längre varken från radion eller från mitt inre, även om det har varit en omväxling mot min inande tinnitus.
Trots allt tycker jag att dansbandslåten i örat var bättre än gårdagens inslag från Sandviken. Möjligen var Pauline värd att gå vidare och det kanske hon gör på en andra chans.

Nej, gårdagskvällen var ingen succé på melodi- eller skidfronten. Trots alla träff halkade vår sköna Helena från Helgum och Östersund klart efter. Det blev en liten debatt efter loppet där "Magda" från Ullånger, Bergeforsen hade en teori om att vallningen inte hade varit perfekt. Kanske vallagubbarna tog fel klister, köttklister?

Mycket gnällande? Kanske det, men tårtan var god i varje fall och damkronorna skötte sig bra hörde jag nyligen. Dessutom, idag skiner solen med full styrka över de vita vidderna!

Inga kommentarer: