onsdag 16 juni 2010

Tråkig fotboll och Clarc Kent kunde tala

Tråkig fotboll i VM vad jag sett. Enskilda spelare står och stångas mot enskilda spelare. Målen lyckas jag aldrig se direkt, då jag gjort en paus i tristessen, och då blir det mål. Lyckas ibland se reprisen. Men vad jag blir less på tutandet, låter som all världens bin, humlor och getingar samlats på ett enda ställe och fått en mikrofon för att förstärka ljudet.

Bröllopsbesvär. Jag har gett mig för övermakten och utmattad satt mig ner framför TV:n och sett några av alla dessa hyllningar till kronprinsessan och blivande prinsen av Ockelbo. Fast han kunde ju tala. Tidigare har han bara dragit på smilbanden och liknat Clark Kent. Bra reportage av Olle Häger, som inte tillhör smickrarnas stora skara. Ockelbo-sonen var ju som folk är mest. Han hade till och med behållit dialekten.Strongt att komma tillbaka så snabbt efter en så allvarlig operation som njurbyte. Sedan tvingas han att hålla sig inom språkramarna och titulera sin tjej med kronprinsessan.

Snart dags
att vända kosan norrut till torpet i Jämtland. Arbetssemester väntar.

Inga kommentarer: