torsdag 24 juni 2010

Stackars Wimbledonspelare och fjällnära boende!

STACKARS Wimbledonspelare som fick avbryta för tredje gången, den sista gången för rena utmattningen vid 59-59 i avgörande game. De tar upp kampen igen idag 24 juni.

STACKARS fjällnära boende, som ser ut att få en regnig Midsommar, om man får tro SVT väder. Men numera är det många som spår väder, dagstidningar, kvällspressen - som når dig redan på förmiddagen -, vädersajterna, t ex Yr.no, som jag brukar titta på. Praktiskt när man är ambulerande pensionär och vill se hur vädret är t ex i Sundsvall, Uppsala, Malmö, Offerdal och ibland på den lilla hälsingska skapelsen Hårte, där jag stundom har intagit kaffe med våfflor.

STACKARS mig, som har en lerhög (matjord) på 8 kubik att fördela över tomtens alla håligheter. Men det är ingen brådska, den bör torka till ordentligt först efter 14 dagars regn. Jag har andra arbetsstationer som jag lägger krut på för tillfället. Arbetsstation 1: deponierande av f d förstukvist som är uppdelad i tre kulturer; spåntak, stentak och plåttak.
Arbetsstation 2: Klyvande av björk samt sågande av eldningsbara delar av förstukvist.
Arbetsstation 3: Jaha, hade jag inte fler, men det var kanske lerhögen det, som påminner om ett mini-Oviksfjäll.

GLAD MIDSOMMAR!

Inga kommentarer: