fredag 18 juni 2010

Nu är det för mycket av rojalism och regn!

Regn, regn och åter regn. Regnet har följt mig från Skåne. Jag måtte ha någon slags dragningskraft till regnguden Pluvius.
Men till Midsommar ska solen komma, sägs det i varje fall.

Nu känner jag mig övermätt på kungliga stollerier och alla journalister (?) som ställer upp för kungen, hovet och allt krimskrams som följer med. Senast var det fru Ribbing som visade hur man åt med vita handskar. Jättenyttigt, jag ska tänka på det när jag äter sill och pärer nästa gång! Jag är definitivt inte rojalist, men heller inte någon rättrådig republikan. Det är OK om kungahuset får hållas ett tag. Vad jag förstår har de gjort bra PR för landet. Men alla dessa program som översvämmar oss. Det är för mycket! Till och med nyhetsprogrammen har minst ett inslag om bröllopet, varje dag.

Nu hoppas jag att regnet upphör så att jag kan sätta potatisen här i den stenrika torpjorden, eller perena som jag tror man säger här i Jämtland.

PS Stenrika betyder, rikt på sten, inte pengar.

Inga kommentarer: