torsdag 3 juni 2010

Spring så skriver du bättre

Ny idol: Bob Hansson, poet som är rolig. SVT Babel.

Nygammal idol: Robin Söderling, hårdslående tennisspelare som spelar semifinal i Paris fredag. Jag tror han vinner hela turneringen. Det var något Stålmannen i blicken efter att han skåpat ut Federer.

Nygammalt väder: Varför ska det alltid blåsa i Malmö?

Trädgårdsfrågan: Varför växer ogräset fortare än det man själv har sått?
Trädgårdsfrågan 2: Varför har grannen inte lika mycket ogräs på sin tomt?

Framgångstips till deckarförfattare (hört på TV): Spring så skriver du bättre.
Själv har jag sprungit men framgången har inte kommit ifatt mig än.
Men min deckare har inte kommit ut än om sanningen ska fram. Den har inte ens kommit ut från trycket, eller rättare sagt, jag har ett antal kapitel kvar.
Däremot är min första bok klar, Stentornet.

Inga kommentarer: