onsdag 21 juli 2010

Sex timmar genom sommarljummet Sverige

Så var man här igen. Torpet. Potatisblasten lyste välkomnande mörkgrönt i landet bland ogräsens lite ljusare grönt. Dags också för gräsklippning av s k gräsmattan, förutom att försöka "åla pärena" i perlandet.

Efter sex timmar genom ett sommarljummet Sverige (jag tog några raster och kunde känna på värmen)har jag förflyttats till det som bland annat meteorologerna kallar Norrland.
Lustigt att det är så lätt att presentera väderleksutsikter för halva Sverige, när man delar upp det mer söderut med mer utförliga väderleksdetaljer. "... och i Norrland blir det regn". Vi snackar om drygt halva landet i yta.

Upptäcker att det blir fortare mörkt här, 5o mil norrut, skymning innan 22.

Ska försöka ta tag i mitt nästa bokprojekt, deckaren med arbetsnamnet "Den skållade mannen" igen. Känner att jag åter måste läsa in mig i min skapade historia för att ha kollen. Undrar hur den slutar? Har skrivit 90 pocketsidor.
Något förlag intresserat?

Inga kommentarer: