onsdag 28 juli 2010

Med cykeldator till Kopra

Datoriseringen har nått fram till min gamla mattsvarta Kronancykel med ballongdäck. Nu kan jag mäta hur långt det är att cykla till Kopra fram och åter. Fick hjälp av Händige Harry, förstås. Monteringsanvisningen på danska var i svåraste laget även för honom. Men tillsammans löste vi det.
Tyckte jag skulle belöna mig själv med en cykeldator när jag köpt en tredje slang till bakhjulet och ytterligare en till framhjulet och fått åka till cykelhandlaren med bil två gånger. Och äntligen kunde jag använda velocipeden igen efter ett år.

Framöver ska jag testa hur långt det är till lingonstället.

Den ständigt pågående datoriseringen har också nått fram till hjortronmyren. Ifånen kan hjälpa mig att hitta rätt till den där klungan av gula svällande hjortron via den inbyggda GPS-en. Det är bara det att jag inte kunnat ställa in den exakt. Den har en felmarginal på några 100 meter. Får väl besöka H H igen för att justera Ifånen. Men å andra sidan hittar jag ju till myren by my self utan vare sig cykeldator eller Ifåne.

Inga kommentarer: