onsdag 7 juli 2010

Bromsen tog halva hälen och for iväg

Börjar nästan luta åt Bengt Sänds uppfattning om sommaren ("Nu är den för-b sommaren här...) efter några pinande bett av bromsar, myggor och osynliga knott. Vissa personer drar till sig ohyran. Jag är tydligen en sådan person.
Idag blev jag angripen av en broms, stor och svart kom den från skyn och siktade in sig på mitt ben och tog bestämt en rejäl tugga av ena hälen (kändes som halva) och flaxade troligen nöjd vidare.
Jag hävdar att bromsar är onda och elaka till naturen. De vill plåga. Myggorna vill bara retas och knotten är som retfulla syskon, de vill testa hur länge det tar för dej innan du reagerar på deras olater.

Snart flyr jag torpartillvaron och åker vidare söderut och hinner tänka på hur jag ska formulera fortsättningen på Den skållade mannen som är arbetsnamnet på nästa bokprojekt.

Semifinaldags igen i fotbolls-VM. Geisten gick ur mig igår liksom hos VM-stjärnan Diego Forlán, när Hollands orangea armé nitat in den tredje bollen i målet. Men Holland blir farligt i finalen.

Inga kommentarer: