söndag 11 december 2011

Kände mig som en klappsnappare

Kände mig som en klappsnappare häromdagen. Ja, inte tjuv direkt, men fort gick det att snappa till sig  böcker av modell pyssel samt pussel max 200 bitar, sedan jag väl trängt mig genom horder av människor med giriga eller tomma blickar på jakt efter klappar eller försöka hitta en väg tillbaka till hemmets lugnare (?) vrå.
För övrigt tycker jag synd om Kurre i klappsnapparna som bara har  kallgröt att äta, visserligen med extraingredienser som äppelskruttar i som kanske ger några vitaminer.Jag vet dock hur det känns att äta kallgröt utan mjölk, salt och sylt. Det gäller att härda sig om nu Euron, EU och hela faderullan brakar ihop. Då kanske man också blir en  klappsnappare på allvar.

Ett uppdrag i affärskedjegettot var att hitta en knepig sak med lika knepigt namn: "Bakugan Dragonoid" om jag tolkat sjuåringens versaler riktigt. På kartongen syns en drakliknande varelse som visar tänderna.

Zappade mellan TV4 och SVT i jakt på skidfantomerna, och det var rena befrielsen att slå över till den skattebetalda kanalen och slippa de evinnerliga avbrotten med reklamsjoken som sköljer in i vardagsrummet.
Som tur var det mer spänning och bättre resultat på SVT med Emil Jönsson och Teodor Peterson på pallen bl a.

Inga kommentarer: