torsdag 1 december 2011

Försäljningen av deckaren ökar i mörker och storm

Det mörknar vid tretiden redan, men inte så långt borta kommer ljuset tillbaka igen, efter den 22 december vänder det igen!
Långt inne i oss finns grottmänniskan kvar. Säkert var det inte så kul att trycka inne i grottans mörker och lyssna till vilddjurens prassel utanför. Det är kanske därför som jag låser ytterdörren när det börjar skymma...

Stormen Berit, som har samma namn som min fru, har blåst färdigt. Men nu är det hennes lillasyster som härjar i Norrland enligt Aftonbladet men som även börjat ta sig ton söderöver. Jag vet namnet på den nya stormen; Kerstin heter hon.

Boklistornas tio-i-topp lär jag inte nå, men jag är glad ändå när det visar sig att försäljningen tagit fart på nytt med tio böcker på två dagar av min deckare "Den skållade mannen"!

Inga kommentarer: