onsdag 14 december 2011

Diffusa minnen av lussefirandet

Jag tror att jag kan det där nu, lussefirande framför teven och slår mig ner i en skyddad hörna där teven inte syns så bra. Men jag hör ändå att körer avlöser varandra i en aldrig sinande ström. Zoomning på Lucian. Ja, hon är fortfarande vaken och har inte brutit ihop, ser jag då jag sträcker mig fram....

Själv lyckades jag dåligt med att möta allmänhetens blickar mot skolans Mikro-Lusse-grupp, främst när blickarna riktades på mig, agerande liten tomte i någon konstig röd luva. Ja, agera och agera, jag stod väl mest still, paralyserad av den stora händelsen. Kvar finns bara några diffusa minnen.

Sedan dess har jag klarat av minst 40-talet (så känns det i alla fall) lussefirande framför teven och levt in mig i alla våndor barnen och ungdomarna måste uppleva framför kameran, eller...?
Nä, om man får utgå från alla käcka ungdomar som uppträder med siktet på Globen i alla dessa musiktävlingar, så vet de inte vad jag pratar om. De verkar vara vaccinerade från scenskräck.
Men lite rädda är de väl?

Inga kommentarer: