torsdag 24 februari 2011

Skidfesten kan börja!

Skidfesten på TV kan börja. Emil Jönsson är en av favoriterna till guld i sprinten, Petter Northug en annan. Men jag tror att det kan finnas någon outsider som slår sig fram. Var det Harvey han hette? kanadensare eller var han från USA? Bland damerna finns det Björgen, alltid denna Björgen, men hon får stark konkurrens av amerikanskan Kickan Randall! Svenskorna har nog inte så mycket med segern att göra, eller...?

Bowling är en trevlig hobby. Här riskerar man inte så mycket idrottsskador. Ja, det skulle ju vara att man står på öronen i banan, in på den oljade delen. Eller tappar klotet på fötterna. Men jag lyckades få en skada i omklädningsrummet. Klotet rullade ner från bänken och på min fot och en av mina sedan tidigare ömmaste tå. Nu börjar den anta en mera blågul ton efter att ha varit röd och lila. Aj, aj aj, som Gernandt sa i teve när hästarna sprang in i hindret.

Väntar på att min E-bok "Stentornet" ska komma in på marknaden.


Inga kommentarer: