söndag 20 februari 2011

Heja skidsprintare och andra - hur orkar ni?

Heja skidsprintarna Emil, Kalla och Hellner, och inte minst heja Daniel Rickardsson som vann 15 km klassiskt i Drammen i helgen. För den som är intresserad av den svenska skideliten och var de kommer från så är DN:s skidspecial i söndagstidningen inför VM i Oslo en suverän källa att ösa ur. Jag kan också kosta på mig med ett heja Petter Northug, som har en viss förmåga att tagga upp medåkarna, alltså inte i sparkstötting-VM utan på skidor. Han vill visa hur överlägsen han är. Men mot Rickardsson hade han inte tillräckligt att sätta emot. Efter att ha åkt bakom honom i flera kilometer var han fullkomligt slut i mål medan Rickardsson inte såg tagen ut alls.
DN-sport

Heja Byggmark, måste jag också utbrista efter sensationella silverplatsen i slalom  i VM!

Heja Söderling slutligen, som tog tredje segern för året i franska Marseille.

Försökte själv ta mig ut på ski, men gav upp efter 400 meter i en svag motluta, som Assar Rönnlund skulle ha sagt. Fästet var obefintligt och glidet sådär. Dessutom var stavarna för korta och försedda med tunga kringlor. Men pjäxorna var bra och jag slapp frysa tårna  av mig. Får nog leta efter vallaburken till nästa gång eller göra något annat drastiskt, kanske borsta upp en struktur som håller emot i uppförsbackarna och som lägger sig ner i ev nedförsbackar.

Inga kommentarer: