måndag 9 april 2012

SUPER DUPER DECKARE!!!

Inte kom det något ymnigt snöfall på färden från torpet under de dryga 50 milen! Det finns en allmän tendens att hetsa upp sig för väglaget, även mig själv? Men man kanske smittas av omgivningen med tidningar, teve, mobil-appar med nyheter.
Löpsedlarna brukar skrika ut något på SUPER-, sedan är det bara att fylla på med t ex VÄDER, SNÖIGT, HALKA, HAGEL, VARMT, KALLT.
Under min tid i tidningsbranschen vågade man sig ibland på ett REKORD på löpsedeln, men det ordet har begravts under ton av SUPER DUPER CHOCK, KNOCK.
Det är inte att undra på att det känns lite osäkert att slå sig ner vid ratten, jag som dragit ut dubbarna på vinterdäcken. Tänkte då också på reaktionen en god vän visade när jag berättade om innovationen.
Nej! Du har väl inte tagit bort dubben!!!??? Följt med ett diaboliskt leende. He he..
Men det gick utmärkt utan dubb och vägbanan var mestadels snöfri.
Dessutom såg vi inte till det där förskräckliga snövädret som skulle komma.

Har lovat på sidan att jag ska nämna något om Strömliden II, den andra deckaren (halvfärdig nu) om den tinnitusprövade kommissarien i staden som i verkligheten (!) uppmärksammats för åtta mord det senaste halvåret.
## Bo Strömliden skakar hand med den i media utsatte kungen som i verkligheten (också) tog flyget, tåget, bilen, bussen, eller cykeln..(nej) till Malmöpolisen för att få riklig information om vad som händer i rikets tredje stad.
"Jag tyckte nästan synd om honom, han gör nog så gott han kan..." Tyckte Strömliden kanske med tanke på allt bladvändande.

## Liisa Kohonen, polisass, men f n på utbildning vid SKL, Sveriges Kriminaltekniska laboratorium, besöker grabbarna Grus, d v s Strömliden och Bodén, ni vet han med Malmö FF:s blåvita halsduk. Frågan är: har Liisa några känslor kvar för sin f d chef?

Inga kommentarer: