lördag 21 april 2012

Synd att det blev snöfritt

Utedagen blev snöfri och blev därmed inte inställd. Tråkigt tänkte jag på morgonen när det vita täcket var borta, men bra tyckte jag senare när krattning och beskärning av några hängbjörkar var klar. Ett par varma grillade korvar och samröre med övriga boende blev också en bra belöning.

Konstigt nog hade jag energi över till en sight-seeing på IKEA och den höll i sig ända fram till lastningen av bilen då ett prydnadsljus åkte i asfalten och jag samtidigt fick en cm-lång trästicka i lillfingret. Men pjåsk, stön och stånk är inget för en karl som gift sig med en sjuksköterska, det ska gudarna veta. Därför höll jag tand för tunga, nästan. Värst var det med ljuset, tyckte förstås hustrun.

Inte rehabiliterade jag mig som jag tänkt med en kortare löpsträcka. Kortare var ordet. Jag återvände så snabbt att frun trodde att jag var på väg ut när jag var på väg in. Den här gången var det flås, stön och stånk som gällde. Men nya fina blå-silvriga asics har jag i alla fall.

Strömliden fick ledigt i helgen och har förmodligen tid över att fundera hur han ska kunna sy in mördaren/mördarna, nu när det bara är 60 sidor kvar att skriva..

Inga kommentarer: