fredag 13 april 2012

Ack Värmeland du sköna...

Ja, jag skulle vilja brista ut i en hyllningssång till landskapet Värmland och inte minst till deras bibliotek.
Det verkar som om min kriminalroman "Den skållade mannen" har passat värmlänningarna, för vid de fyra bibliotek som har köpt in boken så är utlåningen hittills i år flitig.
Alla de fyra inköpta böckerna är utlånade samtidigt när jag tittar på statistiken och alltid har det var någon eller några utlånade när jag kollat på bibliotekets snygga och funktionella hemsida.
Känns som om jag ska åka på säljturné där och besöka de andra biblioteken i Ferlins, Frödings, Selmas landskap...
Inte för att göra den minsta jämförelse med Björn Ranelid, men av hans bok "Till alla människor på jorden och i himlen" på 25 (!) värmländska bibliotek var endast tre utlånade samma dag (20/4).
Björn Ranelid är en fantastisk författare och jag gillar hans författarskap mer än hans medverkan i Melodifestivalen, som närmast blev komiskt.

Inga kommentarer: