onsdag 28 mars 2012

Skönt slippa dubben. Deckare II halvvägs!

Idag känns det skönt att slippa byta däcken på bilen.
Förra våren gjorde jag en drastisk operation, jag drog ut alla dubbar i vinterdäcken, de flesta hårt nedslitna. Visst var det lite knep och knåp innan jag vågade gräva så djupt med mejseln så att jag fick tag på dubben. Men däcken exploderade inte. Dock fick jag skavsår i handen. Men idag när jag hör de flesta bilar rassla fram på asfalten känns det bra att slippa byta däck, för däckmönstret är fortfarande lagligt. Jag hade heller inga större besvär med vinterväglaget. Först och främst körde jag automatiskt försiktigare, sedan uppförde sig däcken nog så bra som med gammal dubb på. Det var bara vid ett tillfälle det blev lite kritiskt, vid ett trafikljus i en backe där många stått och slirat, men med varsamhet med gasen och kopplingen gick det bra.
Nästa däckköp till vinterföret blir nog dubbfritt.Jag tackar nej till nubben, förlåt dubben!

En tidskrift för deckare, DAST Magazine vill läsa min deckare, "Den skållade mannen", för att skriva en recension. Det låter bra, tycker jag.

Vill du också läsa min första deckare om kriminalkommissarie Bo Strömliden så kan du gå till Recito Förlag, Bokus, Adlibris eller om du bor i Sundsvall, köpa den direkt av Bokia Vängåvan.

Deckare två med Strömliden, Jörgen Bodén och Liisa Kohonen, är ungefär halvvägs och beräknas komma ut i höst. Arbetsnamnet är "Stjärngossen". Framöver kommer jag att släppa valda delar av intrigen på den här sidan och ett boksläpp planeras också!

Inga kommentarer: