torsdag 24 november 2011

Märkeliga saker händer...

Höstsådden lyser illgrönt på åkrarna förstärkta av novembersolens låga bana. Termometern i bilen visar på 10 plusgrader precis en månad innan julafton. Det är bara att tacka och ta emot i väntan på den vita varan och de iskalla vindarna som skär genom märg och ben.

Nu vet jag hur det är att bli intervjuad, jag som intervjuat folk och fä i årtionden som journalist. Jag sa en massa saker som inte kom med, men det var kanske lika bra det.
Jag och min deckare blev porträtterad i den forna konkurrenttidningen, ÖP, medan en f d kollega till mig på ÖP, Bengt "Budda" Eriksson, blev intervjuad om sin nya deckare i hans konkurrenttidning, LT... "Märkeliga" saker händer..." med både väder och tidningskrigandet.

Läs gärna om min artikel i ÖP!

2 kommentarer:

Lillemor Brink sa...

Hej!

Jag följer din blogg. Gratulerar till din lyckade deckare!

Lillemor

Arne Svensson sa...

Tack Lillemor!

Ja, det känns bra när man får lite uppmärksamhet för sin hobby.

Arne