tisdag 15 november 2011

Frustration med Juholt

Idag gav jag upp mitt springande efter en minut (!) och vandrade hemåt. Det kändes bara trist och jobbigt att kuta. Kaffe med ostmacka och svartvinbärs marmelad blev en skön tröst.

Men det är inte bara jag som tappar taget, Håkan Juholt som annars verkar trivas i sin nya roll ser ut att gå på sparlåga och ler bara svagt som svar på om han vill kommentera Anders Johanssons verbala attack och säger till slut vänligt att han inte kommenterar kollegor. Ja, vad ska karl´n svara på den fullständiga sågningen av Juholts timme på radioekot?

Jag tror att det är många s-väljare som förväntar sig att partiledaren ägnar mindre tid till försoningssamtal ute i distrikten och tar itu med politiken på allvar, visar lite skärpa i debatter med oppositionen och i kontakterna med media.

Anders Johansson, kommunalråd i Sigtuna (s), visade på en tydlig frustration med den nye ledaren. Förmodligen är han inte ensam om att känna så, men i skrivandets stund har ingen mer namnkunnig i partistyrelsen gjort sin stämma hörd i frågan?

Jag hade själv hoppats på Håkan Juholt, men nu är jag mycket osäker, kanske inte mest för lägenhetsaffären utan för att han verkar ha tappat taget- är för vag och därmed lämna spelfältet öppet för Reinfeldt.

Inga kommentarer: