söndag 9 januari 2011

Måste beundra tjuriga Northug

Slask och plask kom efter snö och tö. Vardagen startar efter julfirande, nyårsfirande och Trettonhelgsfirande. Dessutom är det slut på timmar framför teve för att titta på skidtouren som på söndagen avslutades med en plågsamt brant slalombacke. Jag led med Kalla, Hellner och Danielsson och måste beundra tjuriga Northug som slet och slet för att närma sig segraren Cologna.
Det är nästa man får träningsvärk av att titta på plågeriet. Fast lite egenproducerad träningsvärk har jag fått genom årets första löpträning på stålskodda fötter för att klara mig att hålla balansen på isiga gator.
Vardagen är dock inte så betungande, nu slipper man ju skotta snö efter allt slaskande.
Mental träningsvärk håller jag på att få för att komma fram till om det är värt att trycka en extra upplaga av Stentornet eller att vänta tills att jag möjligen har en en ny bok på gång, en slags fortsättning av Stentornet och dess 10-åriga personligheter. Den mentala träningsvärken kan också gälla färdigskrivandet av mitt livs första deckare med arbetsnamnet "Den skållade mannen". Har skrivit färdigt till 75 procent, tror jag.

Inga kommentarer: