torsdag 18 november 2010

Dagens stalltips: Sven-Erik Österberg och USA-flyktige Bodström

Efter att ha varit på arbetsläger i norr är jag åter på plats i det kära plattlandskapet, relativt snötäckt fortfarande. Skönt att sätta sig i favoritfåtöljen igen, ta en kopp kaffe och en macka och bläddra i alla dessa tidningar som kommit under en dryg vecka. Ser att tidningarna gör sitt bästa för att plocka fram kandidater till översteprästpo(S)ten. Favoriterna på listan som kvällstidningarna tagit fram vill inte direkt säga att de är intresserade. Men mitt stalltips är ändå Sven-Erik Österberg garderad med USA-flyktingen Thomas Bodström. Fast Bodström sägs ha slutat "med den där politiken", och fortsätter nog att skriva deckare på andra sidan Atlanten. Men man vet aldrig.

Själv har jag på nytt tagit tag i mitt embryo till kriminalroman, sådan där eländig "kiosklitteratur", som en del av kultureliten  inte gillar så där värst. Men jag fortsätter att massera tangenterna när andan faller på. Vi får se vad det blir. Jag har i varje fall lovat att kontakta min bokhandel i Sundsvall när jag nått fram till tryckning.

Dagens snöflinga: Liten men med bra vind i ryggen blötlade den motorvägen söder om Gävle och gjorde omkörningar till en slirig slalomfärd om man inte parerade lagomt med ratten.

Inga kommentarer: