tisdag 14 september 2010

Valet är inte avgjort! Men bok-valet lutar åt Lundgren och Söderberg

I morgon ska jag kombinera förtidsröstning och bibliotekslån inom samma lokal. Funderar på att leta efter Maja Lundgrens böcker sökbara på myggor, tigrar och tussilago. Hjalmar Söderberg intresserar fortfarande och ytterligare ett lån av Doktor Glas och någon av Söderbergs andra böcker kan vara på sin plats.

Jag vet vilket vägval jag tar innanför skärmen. Det blir inte något av partierna i regeringen som får min demokratiska röst.
Jag vill inte vara sämre än alla dessa valprognosmakare som lever goda dagar på att leverera i parti och minut till mestadels borgerliga mediabasuner och har därför gjort en egen uppskattning av resultatet på söndag: De rödgröna förbluffar med att få en egen majoritet och vinner valet! SD kommer inte in i riksdagen och Reinfeld, Hägglund, Olofsson och Fp-majoren står där med långnäsa.
Underlaget då, kanske någon undrar? Jo, jag har frågat några i bowlinggänget, vinprovarklubben och svampplockarföreningen. Det borde väl räcka.

Inga kommentarer: