söndag 12 september 2010

Kommissarie Strömliden dyker upp igen

Skörden av lingon är räddad. Nu finns den på burkar istället för oplockade vid torpet och en mils radie därifrån.
Det känns bra, det är väl någon slags samlar-gen som har fått sitt.

Valduellerna på TV intresserar mig inte längre. Jag vet ju hur jag ska rösta. Lyckades hålla mig ifrån duellen mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Såg dock en snutt av sammanfattningen på Aktuellt och förstod att Sahlin klarat sig förållandevis bra.
Men jag var mycket nöjd med vassa Maria Wetterstrands utfrågning tidigare i veckan. Hon klarade alla frågor på ett lysande sätt. Det är ingen som sätter sig på henne. Tanken flyger - skulle inte hon passa som statsminister? Lika skärpt och brinnande som Olof Palme på sin tid.

Här i Upplands väna landskap råder fortfarande sommar då dygnstemperaturen inte ligger under 10 plus. Härligt! Tog en repa i samhället med fru B och njöt av de ljumma vindarna.

Kommissarie Bo Strömliden har börjat dyka upp i tankarna igen. Hur ska han klara av att utreda mordet på den skållade mannen? Jag lämnade honom åt hans öde för några veckor då jag inte hade någon större idé om vad jag ska göra med hans fiktiva liv och att jag helt enkelt hade annat att göra. Det handlar om en ny deckare, i varje fall ett försök till manus.

Har nu sålt halva upplagan av min första bok, Stentornet, men får jobba på om jag ska få fler böcker sålda när man är sin egen försäljningschef och utgivare. Har sett att många har titta här på sidan på gratistext om Stentornet och hur man beställer boken, men ingen har tyvärr mejlat eller ringt mig om köp. Jag känner mig själv stolt över boken och har fått många fina betyg av läsare i olika åldrar, som hört av sig till mig personligen. Här är några kommentarer!

"En väldigt bra bok." 

"Ett raffinerat slut, helt oväntat, jag tyckte om boken. Den är rik på bilder och jag såg verkligen Viola och pojkarna och miljöerna de befann sig i även om jag inte kan Sundsvall".

"Jag tycker spontant att boken är väldigt bra och det finns mer att hämta kring de personer du beskriver för en fullängds-roman, hoppas att ett förlag tycker detsamma!"
Här kan jag svara att jag kan fundera på en fortsättning och/eller en sammanslagning till en tjockare bok. Den första upplagan är på drygt 90 sidor, men vem säger att en bok är bra bara den innehåller 550 sidor?

Inga kommentarer: