onsdag 5 maj 2010

Träningsvärk som ett brev på posten

Träningsvärken kom som ett brev på posten dagen efter halvtimmesrundan. Märkligt att kroppen ska behöva hämnas med smärta för att man börjat röra på sig igen. Det ger ju en signal till att man ska sluta. Men jag lär fortsätta ändå. Jag vet ju att träningsvärken försvinner så småningom och man behöver inte gå som en 90-åring nedför trappan hållande i ledstången för att dämpa smärtan i benen så mycket länge till. Promenera, säger en svåger, då slipper du skador. Ja, men det är ju lite kul att springa också, så jag fortsätter nog med det, men ingen tredje maraton blir det. I varje fall inte i år.
Apropå brev på posten ( heter det verkligen så, brevet kommer ju från posten) så fick jag en avi via e-post om att jag har ett paket att hämta ut, inte på Posten, utan på ICA.
Det är ett antal av min bok "Stentornet", som jag nu ska försöka sälja. En dryg tredjedel av upplagan är redan såld och förhoppningsvis kan jag öka på försäljningssiffrorna framöver.
Jag vill också tacka för alla positiva omdömen om boken. De värmer!

Inga kommentarer: