torsdag 21 juli 2011

Trädgårdsliv: Svårt skylla på Barbastark

Ogräset frodas i den s k rabatten. Efter den månadslånga torkan kom så regnet till plattlandet och allehanda gröna slingrande växter tittade fram, främts växter som börjar på O. Jag får snabba associationer till gårdagskvällens lektyr som jag avnjöt med sjuåringen, Barbapapa på Mars. Efter rymdfärd till Mars började en grön växt ta över allt, den snodde in sig och växte till enorma proportioner. Det var Barbastark som till slut erkände att han smugglat med bönor på färden då han fruktade att maten inte skulle räcka till.

Men jag kan nog inte lägga skulden på Barbastark. Möjligen kan jag skylla på leran som tidigare i torkan var hård och omutbar och missade i början den gröna revolutionen.
Att äta upp ogräset, som Barbasläkten bl a gjorde känns lite främmande, men jag åt i alla fall bönor och köttfärssås till middag, d v s bönor från burk.

Inga kommentarer: