torsdag 21 april 2011

Solen värmer skönt och sommartorkan har nått kvällspressen

Skärtorsdagskväll och solen fortsätter att lysa på kolonitomten. Skatorna har gått till vila. De fick nog några feta maskar efter mitt grävande. Planterade om en Clematis som såg heldöd ut. Men när jag tuktat den med sekatören såg jag att den hade liv. Det var inte så att den sa "Aj", men jag såg att den inte var helt torr, som en godtemplare festande på påskmust.

Ser i Aftonbladet att den största nyheten är att någon "Mannerström" haft ett utbrott mot en finalistkock. Jag orkar inte ens bläddra till sidan. Verkar fullkomligt ointressant. Läste även om en tjänsteman på Finansdepartementet som avslöjats för att ha porrsurfat på arbetstid. Vad chefen för "departemanget", Anders Borg, säger om detta vet AB inte men har väl en bild på "tjifen" på sidan ett. Det var två av de största nyheterna på Aftonbladet den här Skärtorsdagen. Sommartorkan verkar ha startat rekordtidigt.

Inga kommentarer: