måndag 13 december 2010

Olof Palme på önskelistan

Dagarna rinner iväg. Rätt var det är står Lucia där med stearinljus och lyser upp vinternatten. Har dock rekordtidigt köpt julklappar till barnbarnen. Letar själv en egen julklapp, Henrik Berggrens bok om Olof Palme. Kollar runt om jag kan komma ner i pris, 249 kr är det senaste budet.
Det går lite trögt med läsningen av norska Karin Fossums bok, "Brott", men jag lär hinna läsa ut den innan återlämningsdagen 21 december på bibblan.
Däremot har det gått bra en tid med egna boken "Den skållade mannen", är uppe kring 8-10 sidor per dag, har blivit mer bekant med figurerna och de börjar kännas som gamla vänner. Men jag försöker dra ut på spänningen. Känner att jag fortfarande är kvar i det korta nyhetsskrivandet efter min tid på dagstidning.

Söndagen gick i TV-sportens tecken. Verkligen skönt att se Helena Ekholm ta kommandot över de andra skidskyttetjejerna. Guld till både Helena från Helgum utanför Sollefteå och Emil Jönsson, sprintkanonen med energi upp till öronen.

Inga kommentarer: