torsdag 23 december 2010

Oj nu kom julstressen!

Oj, nu kom julstressen! Skinkan ska griljeras. Kameran ska fixas, batterier ska inköpas. Sopor ska slängas. Efterrätt, modell Tiramisu, ska förberedas. Och några manussidor borde skrivas säger mitt samvete innan den så kallade julfriden kan lägra sig. Tidigare har jag kunnat skylla på den arktiska kylan för att slippa promenaden in till koppra för att handla t ex batterier. Men nu är det mildgrader, bara minus 15.

Så här i jultider sänder jag en hälsning till biträdande presschefen på SJ, Ulf Wallin. Jag ser att han uppmanar till att chatta i Aftonbladet om tågresandet i köldens och snöstormarnas land. Den gode gotlänningen hade det nog lugnare på Länstidningen i Östersund där vi båda jobbade.

God Jul alla läsare speciellt då mina tre allra mest trogna läsare plus alla ni andra från Sverige och från halva jordklotet; USA, Finland, Tyskland Storbritannien, Japan, Kroatien, Ryssland, Iran, Turkiet, Kanada, Ukraina! Det är otroligt vad man kan sprida sitt budskap i det osynliga nätet runt vår jord.

Dagens snöflinga:

Inga kommentarer: