torsdag 2 februari 2012

Varma leenden värmer upp i Sibirienkylan

Kylan tränger in i märg och ben. Sibirienkyla enligt de alltid lika hetsiga rubriker på aftonpostens löp. Men det behövs bara ett leende från en medmänniska så tinar man upp. Idag blev jag uppvärmd av en leende herrfrisör som var damfrisör egentligen. Leende lämnade hon tillbaka mina glasögon som jag tagit av mig för klippningens skull. Jag såg helt enkelt för bra och märkte inte att jag var på väg ut i världen utan glasögon.

Varm blev jag också när jag såg att Norrköpings bibliotek placerat "Den skållade mannen" bland månadens deckare. Det tackar jag för. Det är annars inte så lätt att göra omvärlden uppmärksam på min deckare bland de tusentals som finns på bibliotek och bokhandlar.
Men lite, får jag väl skryta? 58 bibliotek spridda från Jokkmokk till Ystad har i alla fall köpt in min "skållade" till dags dato.

Inga kommentarer: