torsdag 12 januari 2012

Tacka vet jag statliga TV

Regnblött, lerigt, plattlandskap. Inte så kul när det såg ut som om vintern var på väg med ett upplysande puderlager i vintermörkret. Men snökanonerna hann göra sitt i spårområdet när det var några dygn med minusgrader, så skidåkarna kanske får sitt lystmäte ändå och kan träna inför Vasaloppet eller få lite fart på motionen.
Själv väntar jag med skidåkandet tills vi åker mot fjällvärldens närområde. Där finns det garanterat snö och minusgrader. Tur att vi har ett så avlångt land att bo i.

Sitter och retar mig på TV4:s alla "pausar" som man säger. Speciellt när reklamavbrotten kommer mitt i ett skidskyttelopp, flera gånger. Har en svåger som blev så förbenad att han ringde upp TV4-redaktionen och skällde ut dem. Efter det minskade reklameriet ett tag, tyckte han. Men nu verkar det vara i full gång igen. Tacka vet jag de statliga kanalerna där man bara kör "sponsring" i början och slutet av en tävling.Smygreklam kan man kalla det, men är mindre påfrestande än TV4-reklamen som formligen öser ut genom rutan.

Psst: Den skållade mannen finns med i Deckarakademins deckarkatalog för 2011.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt samma tankegångar hade Arne A också (ang TV:4)fast han ringde aldrig.../Birgit

Arne Svensson sa...

Då är vi tre då...
/Arne