torsdag 19 januari 2012

Fläckvis vinter men Juholt håller balansen?

Skön promenix i stan längs Fyrisån, eller ändes Fyrisån som det heter på uppländska har jag lärt mig.
Mer uppländska; Man sätter sig inte bak i bilen utan i bak.

Annars är det fläckvis vinter här med någon kilometer skidspår i Storvreta, och mer naturlig snö är på gång till helgen.

Min bok, Den skållade mannen, är nu spridd i större delarna av landet, fläckvis. Cirka 50 bibliotek i landet har köpt in exemplar och läsningen blir på så sätt mångfaldigad, för lånefrekvensen verkar ganska god.
Nu har en bokhandel i min gamla hemstad Sundsvall också köpt in några ex. Det känns bra, då en hel del av historien tilldrar sig där, främst på 50-talet.

Jag måste trots allt beundra Håkan Juholt för det tålamod han verkar ha med närgångna journalister och krävande frågor och att inte ge upp. Vilken partiledare har utsatts för något liknande? Enligt Rapport fick han godkänt under dagens VU-möte för det budgetarbete som tidigare har diskuterats. Så än kan man inte räkna ut Juholt och själv håller han sig fast med näbbar och klor trots att många siat tidigare att han skulle halka och falla..

Inga kommentarer: