tisdag 20 september 2011

Då small det bara till!

Det börjar röra på sig med bokförsäljningen av "Den skållade mannen". Boken finns presenterade på flera av näthandelns sajter, bland annat CDON.com, Bokus, Bokia och förstås på Recito förlag och beställningar har kommit.

T ex har Malmö stadsbibliotek köpt ett par böcker liksom ett antal privatpersoner, som jag förstås inte har några uppgifter om. Däremot har jag själv sålt några böcker till mina bekanta.
Det är kul att uppvakta bokhandlar och tidningar. Vi får se om det blir något resultat från detta.
Det har känts som om boken inte har varit verklig förrän nu, när andra har möjlighet att läsa den.
Välkommen att läsa ett smakprov på boken här intill.

De tidningar och bibliotek jag kontaktat är: Länstidningen, Östersund, Östersunds-Posten, Sundsvalls tidning, Sydsvenskan, Malmö, Storvreta bibliotek, Sundsvalls bibliotek, Kirsebergs bibliotek i Malmö.
Flera uppvaktningar väntar inom några veckor, bland annat en rad bokhandlar.

Det handlar mycket om att tidningarna skriver om den nya boken. Det märkte jag inte minst när jag gav ut förra boken, "Stentornet". Den största uppmärksamheten av boken kom när Sundsvalls Tidning till slut läste boken och presenterade en positiv recension. Då small det till och den blygsamma upplagan såldes slut. Dock lever Stentornet kvar som e-bok. (Går att söka på elib.se)

Inga kommentarer: