tisdag 25 oktober 2011

Dimman lägrar sig kring nästa bok

Dimman var envis idag och ännu på eftermiddagen syntes inte solen men träden lyser upp istället med sina vackert färgade löv. Gick en timmesrunda för att sätta igång både kroppen och hjärnan. Kroppen verkar vara nöjd men hjärnan har inte gjort det jobb som jag tänkt skulle ske med ökad syresättning i den friska luften.
Jag hoppades att endorfinerna skulle vakna till och ge mig den ena idén efter den andra. Så brukar det ju vara i alla fall när jag springer och rör på påkarna lite snabbare än i dagens rätt så spänstiga promenadtakt, (om jag får säga det själv).
Nej likt Manuel kan jag bara säga: "Nothing!" Inget hände.
Ett enda uppslag kunde jag väl ha fått via en inre röst, till exempel: "Fortsätt med kriminalkommissarie Strömliden och gänget, de har ju börjat bli varma i kläderna efter första boken! Du behöver bara en bra historia att berätta, vad sägs om Mordet på släktforskaren?"
Men nu kom aldrig den inre rösten igång, så jag får väl bida min tid.
Hmm, Mordet på släktforskaren... Kan det vara något..?

Inga kommentarer: