måndag 30 maj 2011

Konsten att spänna fast ett nätstaket

En trevlig bekantskap dök upp på kolonin, en trevlig, vacker liten rödstjärt, roströd bak och med svart haklapp. Det var ett kärt återseende. Dessutom har jag fått en hyresgäst, i form av en familj blåmesar. Två föräldrar som matar ungarna i parti och minut med ibland bara ett tiotals sekunders mellanrum.
Nu kommer värmen tillbaka. Skönt att njuta av solen igen då jag med stor möda tillsammans med kolonigrannen ska försöka få upp ett nätstaket. Det borde vara ganska lätt men har varit ett stort bryderi. Dock fick jag hjälp av annan kunnig granne och fick tips om att spänna översta linan först med stadiga don och därefter hänga på nätstaketet och knipsa fast på linan.
Som om inte detta var nog så har jag grävt ett avloppsdike och fyllt igen det, 1 meter djupt och 15 meter långt.
God hjälp har jag haft av sonen.

Inga kommentarer: